ESTATUTS DE L’ ASSOCIACIÓ DE
PARES I MARES D’ALUMNES DEL CEIP GUILLEM DE MONTGRÍ, DE SANT ANTONI DE PORTMANY
(ILLES BALEARS)
Capítol I
Denominació, duració,
finalitats, personalitat jurídica, domicili i àmbit territorial
Article
1
Amb
la denominació d’Associació de pares i mares
d’alumnes del CEIP Guillem de Montgrí, es constitueix una associació que,
a l’empara de l’article 22 de la Constitució, ha de regular les seves
activitats d’acord amb l’article 5.5 de la Llei Orgànica Reguladora del Dret a
la Educació (LOCE), amb la Llei Orgànica 1/2002, del 22 de març, reguladora del
Dret d’Associació, amb el Decret 188/2003, de 28 de novembre, que regula les
associacions de pares i mares d’alumnes i les federacions i confederacions
d’aquestes i amb els seus Estatuts. L’associació té una durada indefinida.
Article 2
Les
finalitats de l’associació són:
a)
Col·laborar amb la Direcció del centre en l’execució de les mesures
que s’hagin d’aplicar per millorar la formació dels alumnes i mantenir un
contacte permanent amb la Direcció.
b)
Informar als associats
de les incidències que puguessin produïr-se en materia d’estudis amb la finalidat de millorar el rendiment dels
alumnes.
c)
Realitzar i promoure
activitats pedagògiques, culturals i esportives en benefici de la formació dels
l’alumnes.
d)
Col·laborar amb el
finançament dels viatges d’estudis a través d’ajudes econòmiques i de la
realització d’activitats diverses destinades a l’obtenció de sous per a la
subvenció d’aquests tipus d’activitats extraescolars tendents a una millora
educacional dels alumnes.
e)
Gestionar i organtizar
serveis que ajudin i facilitin el dia a
dia de les families, com pot ser l’escola matinera.
f)
Organitzar
conferències, xarrades, etc, dirigides a una millor formació dels alumnes i dels
pares.
g)
Fomentar en general
qualsevol activitat que millori la
formación integral dels alumnes.
Article 3
L’
associació, és persona jurídica de dret privat, sense ànim de lucre i amb plena
capacitat jurídica. Per tant, per
qualsevol títol, podrà adquirir, posseir, gravar i vendre béns de tota classe,
mobles i inmobles, contraure obligacions, adquirir drets i executar toda classe
d’accions civils, penals, administratives i contencios-administratives.
La representació de l’Associació serà exercida,
a tots els efectes, pel seu President, o qui el pugui substituïr
estatutariament, o per qui decideixca la junta directiva.
Article 4
El
domicili de l’associació s’estableix al Ceip Guillem de Montgrí, al municipi de
Sant Antoni de Portmany i radica a la carretera de santa Agnes s/n i CP 07820.
L’àmbit
d’actuació de l’associació se circumscriu al municipi de Sant Antoni de
Portmany, a la illa d’Eivissa.
Capítol II
El membres de
l’associació, els seus drets i les seves obligacions
Article 5
Podran ser
socis els pares, mares i tutors dels alumnes del Col·legi.
La calidad de soci es
perdrà
per algú dels següents motius:
a)
Renuncia voluntària manifestada por escrit a
la Junta Directiva.
b)
Por falta de pagament de les quotes que es
determinin.
A més a més, serà causa de baixa
com a soci, deixar de tenir algun fill o
tutelat al centre, a més de la pèrduda de la condició de pare, mare o tutor
legal de l’alumne o de la pàtria potestat.
Article 6
Els
drets dels membres de l’associació són:
1. Assistir amb veu i vot a les sessions de l’assemblea
general.
2. Elegir o ser elegit per exercir càrrecs directius.
3. Exercir la representació que en cada cas se’ls
confereixi.
4. Intervenir en el govern i les gestions, els
serveis i les activitats de l’associació, d’acord amb les normes legals i
estatutàries.
5. Exposar davant l’assemblea general i la
junta directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la
vida de l’associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics,
incloent la presentació per escrit de suggerències i queixes respecte a la associació i les seves activitats.
6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre
l’administració i la gestió de la junta directa.
7. Ser informats sobre l’estat dels comptes i rebre
informació sobre les activitats de l’associació.
8. Fer ús dels serveis comuns que l’associació
estableixi o tengui a la seva disposició.
9. Formar part dels grups de treball.
10. Conèixer els Estatuts.
11. Ser informats de la composició de la junta
directiva.
12. Impugnar els acords dels òrgans de l’associació
que estimi contraris a la llei o als Estatuts.
Article 7
Els
deures dels membres de l’associació són:
1. Mantenir la col·laboració que calgui per al
bon funcionament de l’associació.
2. Ajustar la seva actuació a les normes
estatutàries.
3. Complir els acords de l’assemblea general i dels
òrgans de govern, així com les normes que assenyali la junta directiva per
dur-los a terme.
4. Satisfer puntualment les quotes establertes
i aprovades per l’assemblea General.
Capítol III
Assemblea general
Article
8
- L’assemblea general és
l’òrgan suprem de l’associació.
2. Els membres de l’associació, reunits en
sessió de l’assemblea general legalment constituïda, han de decidir per majoria
els assumptes que siguin competència de l’assemblea.
- Tots els
membres queden subjectes als acords de l’assemblea general, incloent-hi
els absents, els qui en discrepin i els presents que s’hagin abstingut de
votar.
Article 9
L’assemblea
general té les facultats següents:
a) Modificar els Estatuts de l’associació.
b) Controlar l’activitat i la gestió de la junta
directiva.
c) Aprovar els pressuposts anuals de despeses i
ingressos.
d) Elegir els membres de la junta directiva,
destituir-los i substituir-los.
e) Establir les línies generals d’actuació que
permetin complir les finalitats de l’associació.
f)
Fixar
les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.
g) Dissoldre i liquidar l’associació.
Article 10
- L’assemblea
general s’ha de reunir en sessió ordinària com a mínim una vegada l’any.
- L’assemblea general s’ha de reunir amb caràcter extraordinari
sempre que calgui, per requeriment de la junta directiva o bé quan ho
sol·liciti per escrit a la presidència un mínim del 10 % de la
totalitat dels socis, senyalant els assumptes a tractar. En aquestes
Assemblees Generals no més es podran discutir els assumptes inclosos a
l’ordre del dia.
Article
11
1. L’assemblea general serà convocada pel secretari de l’associació, per
ordre del president, amb quinze dies d’antelació, com a mínim, a la data de
celebració, mitjançant un avís adreçat a cada membre. Aquesta convocatòria ha
d’especificar el dia, l’hora i el lloc de reunió, i també l’ordre del dia.
2. El president de l’associació presideix les
sessions de l’assemblea general. Si no hi és, el substituirà, successivament,
el vicepresident o el vocal de més edat de la junta directiva. Ha
d’actuar com a secretari la persona que
ocupi aquest càrrec en la junta directiva o la persona que la substitueixi.
3. El secretari ha d’aixecar acta de cada
sessió de l’assemblea general, en la qual s’ha de llegir l’acta de la sessió
anterior a fi d’aprovar-la o de presentar-hi esmenes.
Article 12
1. La sessió de l’assemblea general quedarà
vàlidament constituïda en primera convocatòria amb l’assistència d’un mínim del
51% dels associats amb dret de vot presents o representats.
2. En cas de no assolir-se aquest quòrum, quedarà
vàlidament constituïda mitja hora després en segona convocatòria, sigui quin
sigui el nombre d’associats presents o representats.
3. Els
socis podran delegar la seva representació en altre soci mitjançant escrit adreçat
al president, que deurà restar en poder del secretari abans de l’inici de
l’assemblea.
Article 13
1. En les sessions de l’assemblea general,
correspon un vot a cada membre de l’associació, entenent per membre, cada
familia associada.
2.
Els
acords s’han de prendre per majoria simple de vots dels presents o representats,
quan els vots afirmatius superin els negatius, sense que
siguin computables els vots en blanc ni les abstencions. En cas d’empat serà
diriment el vot del president.
3. Per adoptar acords sobre la separació dels
membres, la modificació dels Estatuts, la dissolució de l’associació, la
constitució d’una federació amb associacions similars o la integració en una
d’existent, disposició o alienació de béns i l’elecció de la junta directiva, si es
presenten diverses candidatures, cal una majoria qualificada dels presents o
representats de 2/3.
Capítol IV
La junta directiva
Article
14
1.
La junta
directiva regeix, administra i representa l’associació i està formada per:
a) el president o presidenta
b) el vicepresident o vicepresidenta
c) el secretari o secretària
d) el tresorer o tresorera
e) un mínim de dos vocals
2.
L’elecció
dels membres de la junta directiva correspon a l’assemblea general.
3.
L’exercici
del càrrec és gratuït i l’assistència a les reunions obligatòria. Es cessarà
automàticament en la mateixa al cessar com a soci.
Article 15
1. Els membres de la junta directiva exerceixen
el càrrec durant un període de quatre anys.
2. El cessament dels càrrecs abans
d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat podrà esdevenir-se per dimissió
voluntària presentada mitjançant un escrit a la junta directiva.
3. Si durant el termini pel que han estat
nombrats es produeix alguna vacant, aquestes podran ser cobertes
provisionalment per la Junta Directiva fins que es celebri la primera Assemblea
General de Socis que, podran confirmar el nomenament o fer un de nou.
4. Només poden formar part de la junta
directiva els associats.
Article 16
La
junta directiva té les facultats següents:
a) Representar, dirigir i administrar
l’associació. Portarà la direcció de l’associació, d’acord amb les decisions
que prengui l’assembla general.
b) Proposar a l’assemblea general l’establiment
de les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.
c)
Presentar
els comptes a l’assemblea general i
confeccionar els pressuposts.
d) Elaborar la memòria anual d’activitats.
e) Qualsevol altra facultat que no estigui
atribuïda d’una manera específica a un altre òrgan de govern de l’associació.
Article 17
1. La junta directiva es reunirà quan sigui
necessari i prèvia convocatòria del secretari per ordre del president,
especificant en la convocatòria l’ordre del dia.
2. Es considera vàlidament constituïda amb
l’assistència com a mínim de la meitat més un dels seus membres.
3. La junta directiva ha de prendre els acords
per majoria simple de vots dels assistents, tenint la presidència vot de
qualitat en cas d’empat i seran immediatament executius, obligant a
l’associació.
Article 18
La
junta directiva podrà nomenar assessors o designar a qualsevol soci per a la
realització d’alguna funció no especificada als presents estatuts, aquets
designats podran assistir a les juntes directives però no tindran dret a vot.
Capítol V
El president o
presidenta i el vicepresident o vicepresidenta de l’associació
Article 19
1. El president/a de l’associació també ho és
de la junta directiva.
2. Les funcions pròpies del president/a són:
a) Dirigir i representar legalment
l’associació, per delegació de l’assemblea general i de la junta directiva.
b) Presidir i dirigir els debats, tant de les
sessions de l’assemblea general com de les de la junta directiva.
c) Emetre un vot de qualitat decisori en els
casos d’empat.
d) Establir la convocatòria de les sessions de l’assemblea
general i de la junta directiva.
e) Visar les actes i els certificats
confeccionats pel secretari/a de l’associació.
f)
Les
atribucions restants pròpies del càrrec i les que li deleguin l’assemblea
general i la junta directiva.
3. El vicepresident o el vocal de més edat de la junta, substituiran al president en cas d’absència o
malaltia.
El vicepresident ajudarà al president en
totes les seves atribucions.
Capítol VI
El tresorer o
tresorera i el secretari o secretària
Article
20
1.
El tresorer/a custodiarà i controlarà els recursos de l’associació i
autoritzarà amb la seva firma els pagaments a realitzar per l’associació.
Preparà
el pressupost anual amb la col·laboració del president i del secretari i
presentarà la liquidació dels comptes.
2.
Ha de pagar les factures que aprovi la junta directiva, les quals ha de visar
prèviament el president.
3.
El secretari o el vocal de més edat de la junta, substituiran al tresorer cas
d’absència o malaltia.
Els
vocals ajudaran al tresorer en les seves funcions.
Article 21
1.
El secretari/a custodiarà la
documentació de l’associació, redactarà, aixecarà i signarà les actes de les
reunions de l’assemblea general i de la junta directiva, redactarà i autoritzarà
els certificats que calgui lliurar, amb el vist i plau del president i portarà el llibre de registre d’associats. Col·laborarà
amb President i Tresorer en la preparació del pressupost anual a sotmetre a la
Assemblea General.
2. Presentarà i tramitarà davant
les Autoritats corresponents tota la
documentació legal prevista en las lleis vigents a las que estan sotmesos aquests
Estatuts.
3.
El tresorer o el vocal de més edat de la junta, substituiran al secretari en
cas d’absència o malaltia i li ajudaran en les seves funcions.
Capítol VII
Els
vocals
Article
22
Els vocals tenen les obligacions
pròpies del seu càrrec com a membres de la junta directiva, i també les que
sorgeixin de les delegacions o comissions de treball que la mateixa junta els
encomani.
Capítol
VIII
Les comissions o grups
de treball
Article 23
1. Es
podran crear tantes comissions com siguin necessàries per portar endavant totes
aquelles activitats que corresponguin o puguin correspondre a l’associació.
2. Podran
formar part de les mateixes qualsevol soci, amés a més, els socis podran formar
part de més d’una comissió simultàniament.
3. Les
comissions es reuniran sempre que sigui necessari per al desenvolupament de la
seva missió.
4. Els
acords de les comissions seran transmesos a la Junta Directiva per a que
aquesta tingui constància.
Capítol IX
El
règim electoral
Article
24
La renovació dels càrrecs de la junta
directiva, que d’acord amb l’article 15.1 tenen una duració de quatre anys,
s’efectuarà a través d’eleccions convocades al efecte per la mateixa junta
directiva, com a mínim, un mes abans del termini de finalització del mandat.
Article
25
L’assemblea general ha d’elegir els
membres de la junta directiva mitjançant votació, en sessió extraordinària de caràcter
electoral convocada a aquest efecte.
Tindran dret a vot per a
l’elecció i a ser elegits càrrecs de la junta directiva tots els socis majors
d’edat que estiguin al corrent de les obligacions amb l’associació en la data en
què tengui lloc l’assemblea.
Article
26
Els socis que vulguin
presentar-se a l’elecció ho han de comunicar per escrit al secretari fins el
mateix moment d’iniciar-se l’assemblea general. Oberta la sessió, quedarà automàticament
tancat el termini de presentació de candidatures.
Article
27
- En
cas de no existir cap candidat a tots o alguns dels càrrecs que s’hagin de
renovar, es declararà candidats a tots els socis presents o representats,
sense necessitat de presentar candidatura prèvia.
- En
cas que només s’hagi presentat una candidatura, no s’ha de fer la votació
i s’ha de proclamar elegida la candidatura presentada.
Capítol X
El règim econòmic
Article 28
Aquesta
associació no té patrimoni fundacional.
Article 29
Els
recursos econòmics de l’associació provenen de:
— Les quotes que fixa l’assemblea general per
als seus membres.
— Les subvencions, aportacions i donacions
d’organismes oficials o de particulars.
— D’altres ingressos que puguin obtenir-se a
través de les diverses activitats realitzades per l’associació.
Article 30
Tots
els membres de l’associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament,
mitjançant les quotes que determini l’assemblea general, a proposta de la junta
directiva.
Els
recursos econòmics de l’associació estaran dipositats en el establiment bancari
o caixa d’estalvis que designi la junta directiva.
La
firma de l’associació a efecte d’aquestes comptes estarà a càrrec del tresorer,
president i secretari, sent necessària la firma conjunta de dos d’aquests
càrrecs.
Capítol X
Disposicions generals
Article 31
La data de tancament de l’exercici serà el 31 de
desembre.
Article 32
La
modificació dels presents estatuts deurà acordar-se en assemblea general de
socis, convocada al efecte amb caràcter extraordinari i amb el vot favorable de
2/3 dels assistents.
Article 33
La
dissolució de l’associació només podrà acordar-se en assemblea extraordinària
de socis, convocada al efecte amb aquest únic fi. Serà necessari el vot
favorable de 2/3 parts dels assistents.
També
es dissoldrà per les causes determinades en l’article 39 del codi civil i per sentència judicial ferma.
Article 34
Un
cop acordada la dissolució, actuarà com a comissió liquidadora la darrera junta
directiva en exercici que extingirà les obligacions pendents de l’associació i,
el romanent net que resulti de la liquidació, si hi hagués, se destinarà a fins
de caràcter docent a favor del col·legi.
Article 35
Per a tot allò no regulat de manera expressa pels presents estatuts, s’aplicarà la Llei Orgànica
1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació i altres disposicions que li siguin d’aplicació.
Sant Antoni de Portmany ,
7
de maig de 2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada